קריינות לפרסומות טלוויזיה

מה מייחד קריינות לטלוויזיה ?

בתוך עולם הקריינות יש סוגים רבים  של עבודות וכל אחת מהן נשמעת אחרת מהשניה.
אפשר לומר שקריינות לפרסומות טלוויזיה היא הרמה הגבוהה ביותר של קריינות מבחינת המקצועיות הנדרשת.
המקצועיות באה לידי ביטוי ברמת השליטה בקול.
למשל, קריינות למרכזיות היא קריינות פשוטה יותר ובדרך כלל משתמשים בה באותן אינטונציות פשוטות, כמו בדוגמה הבאה:
לעומת זאת, קריינות לפרסומות טלוויזיה דורשות דיוק יתר וירידה לרזולוציות גבוהות של אינטונציות.
בפרסומת של פוסטינור, נדרש ממני להשמע כמו אחות גדולה של המשתמשות הפוטנציאליות , ולא להשמע כמטיפה. במאי הפרסומת דייק אותי עוד ועוד עד שנשמעתי לו בגיל המתאים (20) ומספיק נחמדה ולא מטיפה:
אחת המשמעויות של פרסומת טלוויזיה היא ההשקעה הכספית של הפרסומת. מזה נובע שאנשים רבים מעורבים בה וחלק גדול מהם יושב באולפן ההקלטות ולכולם יש מה  להעיר ולשפר. אני כקריינית צריכה לספק קריינות שתמצא חן באוזני כולם ולא תמיד זה פשוט כאשר יש ויכוחים בתוך הצוות עצמו...אל תשאלו כמה פעמים עשיתי את האנחות שבפרסומת לאוזני כחמישה גברים ...
יש כל כך הרבה סגנונות בתוך עולם הפרסומות. יש פרסומות מכירתיות ויש רכות, יש כאלה שבהן משחקים תפקיד ויש רציניות  ועל הקריין לשלוט בכל הסגנונות .רק כשבאים לאולפן ההקלטות רואים לראשונה את טקסט והויז'ואל של הפרסומת.
מצד שני להקליט קריינות לפרסומת זו אחת החוויות הכיפיות משום שנכנסים לעולם של פנטזיה וחווים את הכשרון בשלמותו. בתוך עולם הקריינות הקול הוא כמו כלי נגינה  והיצירה המורכבת ביותר עבורו היא פרסומת הטלוויזיה .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם תגובה על המאמר? רוצים לשאול שאלה? אם כן-זהו המקום לעשות זאת.