ללמוד קריינות

שעורי קריינות

כשהתחלתי להתעניין בקריינות באופן מקצועי אפילו לא ידעתי שקיימים בתי ספר לקריינות ולכן לימדתי את עצמי.
ישבתי מול הקלטות של קריינים שעבדו בתחום (ועדיין עובדים כמו אסנת יאיר, נועם אבירם ועוד) ולמדתי מההקלטות שלהם איך צריך לקריין.
הבנתי שהסוד הוא באימון ולכן ישבתי והקלטתי את עצמי, ואחר כך הקשבתי להקלטות ושמעתי איפה אני צריכה לשפר את עצמי .
אחרי שהתחלתי לעבוד, גם העבודה עצמה והנסיון שבא איתה שיפרו את הקריינות שלי.
כיום יש כבר כמה בתי ספר לקריינות ובחלקם אף יצא לי ללמד קבוצות.
יש אנשים שמתאים להם ללמוד בקבוצה ויש אנשים שמתאים להם ללמוד באופן פרטי של אחד על אחד.
יש אנשים שבאים ללמוד בשביל הכיף ויש כאלה שרוצים להפוך את הקריינות למקצוע ולהתפרנס ממנו.
לכל אחד יש חלום אחר, אחד רוצה להיות שדרן של תוכניות אקטואליה או תרבות ואחד רוצה לקריין בתחום הפרסומי ולהתמחות בפרסומות.
הכל הולך ולכל מטרה יש את הדרך המתאימה לה.

למשל, מי שרוצה להיות שדרן, כדאי שילך ללמוד זאת בתוך תחנת רדיו שבה הסיכוי שלו להשתלב יהיה גדול יותר.
ישנם כאלה שמגיעים אלי לשעורים פרטים ורוצים בעצם לעשות את מה שאני עושה, כלומר להתפרנס מעבודות קריינות למיניהן.
בשעורי הקריינות אני (וגם בתי הספר השונים) מלמדת אינטונציות נכונות, עבודה עם הרגש והדמיון, דיקציה וגם עבודה עם הגוף. בקריינות נעזרים גם בסרעפת ובשרירי הגוף כדי לייצר את האנרגיה הנכונה לכל טקסט שמקריינים.
למשל בפרסומת הזו נדרשתי לעשות קול של מורה , קול קשה שהייתי צריכה להפעיל את שרירי הסרעפת בשבילו כדי שיצא קשוח וגס מספיק:

הסבלנות והאימון חשובים מאוד ודרוש זמן כדי להגיע לרמת מקצועיות גבוהה ורמת שליטה גבוהה בקול שלנו
אבל הכל אפשרי אם יש רצון ואימון.
בהצלחה לכל הלומדים קריינות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם תגובה על המאמר? רוצים לשאול שאלה? אם כן-זהו המקום לעשות זאת.