קריינות מקצועית

מה הופך קריינות למקצועית?


קרה לכם ששמעתם מישהו מחבריכם שר חשבתם שהוא שר מקסים אך כששמע אותו מוסיקאי ידוע , אותו חבר קיבל ביקורת על אופן שירתו? דוגמה זו מסכמת את ההבדל בין קריינות מקצועית לקריינות שאינה כזו.
להבדיל מתחום השירה שבו לעיתים מה שקובע היא התחושה הנעימה בעת ההאזנה, כשמדובר על קריינות פרסומית-ההבדלים הקטנים הם שקובעים אם המסר יועבר בצורה אפקטיבית ויעילה או לא.
קריינית מקצועית יודעת לשלוט על קולה, לעשות איתו בדיוק את מה שהטקסט דורש ולדייק בצלילים ובאינטונציות, באופן שקצת מזכיר שירה או כלי נגינה.
כל ניואנס קטן-יכול ליצור משמעות חדשה לגמרי.
לכן, בעת בחירת הקריינית הנכונה, כדאי להכנס לאתר שלה, לשמוע עבודות קודמות ולבדוק אם יש לה נסיון בעבודות גדולות , מותגים מוכרים ומשרדי פרסום.


כדי להגיע לרמת שליטה כזו בקול, דרוש אימון רב הכולל האזנה לקריינים מקצועיים ולמידת אופן העבודה עם הקול ואופן הפקתו מהגוף.
תתפלאו לשמוע אבל אפשר להפיק קול  לא רק מהגרון אלא גם מחלל התהודה שנמצא בראש.
בנוסף לעבודה נכונה עם הקול , הקריינית עובדת גם עם הגוף והדמיון.
בטקסטים שדורשים מכירתיות גבוהה, למשל פרסומות, דרוש גם להכניס כוח ועוצמה לקריינות ואת זה מפיקים באמצעות הפעלת הסרעפת.

הדמיון נכנס לעבודה בטקסטים שבהם הקריינית מגלמת דמות או רוצה לשדר אוירה מסויימת.
הוא  עשוי לעזור כשמדמייינים שאנו נמצאים במקום שאותו אנחנו מתארים בטקסט או נמצאים מול האדם המתואר בפרסומת.
לדוגמה, בטקסט הבא: "אם אתם רוצים להירגע ולנפוש במלון חלומי ומדהים, בואו למלון השמש ותוכלו לקבל חופשה חלומית".
בטקסט כזה צריכה להיות אוירה של חלום וחופש ולכן זה עוזר אם עוצמים עיניים ומדמיינים שאנחנו בחופשה. מייד הקול נעשה רך יותר וזה עוזר לשדר את המסר הרצוי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם תגובה על המאמר? רוצים לשאול שאלה? אם כן-זהו המקום לעשות זאת.